Grattis Ebba!

Hoppas ni har en bra dag, du vet att jag saknar dig så sjukt mycket!

Jag fick ett klagomål om att jag inte förklarade tillräckligt bra om resan, så nu ska jag (se det som din födelsedagspresent ebbis) berätta lite mer!

Jag och fyra andra tjejer, Julia, Anita, Bettina och Carol, åkte tillsammans med Carols mamma till deras hus som ligger i en liten stad ca 3 timmar utanför São Paulo. Det är en liten stad som är väldigt populär hos São Pauloborna under de kallare månaderna (främst juni juli), och de flesta som har hus där är rika.
Tänk er Hindås för länge sen..

Carol har ett hus som ligger lite utanför byn, samt lite mark och djur. Det är dock ingen gård utan huset ligger i ett ”hus-område” och så ligger stallet lite längre ner för berget.

Eftersom det regnade två dagar i rad hade det varit lite jobbigt att köra på grusvägarna nerför berget, så vi hann inte se så mycket av staden. Det vi hann se var iallafall jättegulligt, och man ser verkligen hur de inspirerats av europeiska länder.
De ser den här byn som ett litet miniEuropa faktiskt, på grund av kylan och byggnadsstilarna.

Så, det var en lite bättre beskrivning av staden. Som jag sa så kanske vi åker dit igen, och då ska jag ta reda på ännu mer!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

