São Paulo

Helgen var okey, fredags vet ni om och sen i lördags gick jag ut med Stella och några av hennes vänner. Det var sådär så vi gick och åt hamburgare istället, standard!

Men det är inte det vi ska prata om, utan nu ska vi vara negativa (främst för att mitt kort krånglar och jag är ungefär 10900 km hemifrån och det känns lite.. Krångligt)
Jag älskar Brasilien, det är ett fantastiskt land, absolut! Men den här staden har ingen charm över huvud taget, jag förstår inte..
Göteborg är gulligt, Stockholm är fint, London är mysigt, Rio har jag inte varit i men ingen kan väl säga att det inte verkar görskönt där! Ni fattar, alla ställen har sin grej, förutom São Paulo..

Det är ju inte det här stället man tänker på direkt när man tänker Brasilien, och nu fattar jag varför.
Det enda ställer jag verkligen gillar är Ibirapuera, parken, den är underbar!

Och nu ska ni inte bli oroliga, jag dör ju inte av att spendera ett år här, för mig är det ju ändå spännande! Jag tycker det är roligt att se de olika delarna osv!  Men att själv välja att leva mitt liv här skulle jag aldrig göra faktiskt. Så ja, jag skulle ju inte planera en semestertrip hit om jag var ni haha^^

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till São Paulo

  1. DaD skriver:

    Hörru min lilla unge – beställ ett nytt kort!! Puss

    • johannawohlin skriver:

      Jag ska mejla banken, för jag kan betala med det men inte ta ut nu.. Förra gången varade det ju bara en dag men vet inte om det kommer ”gå över” denna gången..
      Puss

  2. DaD skriver:

    Lilla gumma, du behöver inte mejla, du kan logga in på bankens hemsida och beställa nytt. Puss

Kommentera

