Karneval del 1

Nu ska ni fa lite bilder och info fran karnevalen, äntligen!
Som vi sagt är det en tävling mellan olika sambaskolor fran staden, och det är mer en uppvisning av kläder och vagnar osv än vad det är dans! Faktiskt kan jag säga att om det de gör är samba sa är det inte mycket till dans, de hoppas lite fran fot till fot och vickar pa höfterna, och det är ungefär allt.

Taggade tjejer utanför!


Sahär ser det alltsa ut inne pa omradet, en lang ”gata” för karnevalen och läktare runt. 


Och vi köpte churros som vanligt 

Lite av vart sällskap. Det är Pompeu, Silvia (min port. lärare), Mel och Sandra

Och saklart sa började det inte i tid. Det skulle börja klockan nio, vi var där ungefär halv tio. Men det började inte förrän vid tolvtiden (vilket inte är förvanande i det här landet!)

Koreaner som ”värmde upp” publiken antar jag. De var alltsa inte en del av nagon sambaskola. (och jag är inte jättebra pa att filma medans jag haller pa och kollar at alla olika hall samtidigt, jag vet)

Det här inlägget postades i Karneval. Bokmärk permalänken.

Kommentera

