Varför Brasilien?

Jag fick en fraga om varför jag valt just Brasilien, och tänkte att det kan jag ju svara pa ett inlägg eftersom det kan vara sa att det är flera som inte riktigt har koll pa det!

Ar 2006 skulle jag och familjen resa pa semester, och fragan var om vi skulle göra som resten av det svenska folket och aka till Thailand, eller dra as at andra hallet, till Brasilien.
Ni kanske har räknat ut att det blev Brasilien , och det är jag himla glad för (även om jag väldigt gärna vill aka till Thailand ocksa)!
Vi bodde i en liten by som hette Pipa, nära Natal, som ligger i nordöst, i tva veckor i januari (sommaren här).
Det var ärligt talat den bästa semestern jag varit pa, och jag har alltid velat aka tillbaka!
Saaa, när YFU hade haft ett infomöte pa min skola sa gick jag hem samma dag och fragade om jag fick aka till Brasilien (jag fragade alltsa inte om jag fick aka utomlands, utan om jag fick aka till Brasilien).

Dock sa skulle jag inte säga att jag har fatt ateruppleva det jag längtade efter. São Paulo kan, ibland, vara en fantastisk stad och jag angrar inte att jag valde Brasilien, men livet här är raka motsatsen mot livet de lever i de nordligare delarna. Det känns ibland som att de som bor här inte vill kännas vid att nagra av de andra staterna är en lika stor del av Brasilien. Även om de anser att Bahia är paradiset sa är det liksom inte bra att vara ”baiano” (människa fran Bahia).

Men iallafall, lite fick jag ju tillbaka känslan jag längtat efter under tiden vi var i Guarajuba, Bahia, och jag älskade det verkligen där!Om jag fick välja skulle jag gärna spendera lite mer tid i de nordligare delarna, men ni vet, jag ska ju ända atervända till Guarajuba fler ganger. Det är ett sa himla vackert land och det känns trist ibland att bara se alla höghus, men förhoppningsvis kommer jag fa se mer.

Sa, det var min anledning till att aka hit, och min utvärdering än sa länge av Brasilien!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Varför Brasilien?

  1. Ali Hussain skriver:

    man blir ju inte alls sugen på att åka till eller så.. hehyhuhihohåhahöhä

Kommentera

