Svenska kyrkan

Som sagt sa akte jag och Sandra till skandinaviska kyrkan, jättemysigt!
Det var alltsa inget religiöst direkt utan de har sma luncher och sant ibland för svenskar som bor i São Paulo, riktigt kul!
Saa nu har jag pratat massa svenska och lanat med mig nagra svenska böcker, det gör väl inte sa mycket nu när jag väl kommit igang ordentligt med portugisiskan!

Omradet var hur fint som helst med massa träd och bara hus, det var helt sjukt för vi hörde inga bilar.. Det var sa tyst! Det är ovanligt att höra när man fortfarande befinner sig i São Paulo.


Körkan

Huset (församlingshuset eller whatever, det var där vi var iaf)


Bullaaaaaaarrr! (Sandra blev besviken över att de inte hade morotskaka dock..)

Sa fint sa

Jag och prällarna

Annars da? Igar var jag hos Felipe, satt pa hans balkong och bara allmänt njöt lite av värmen! Jag börjar dock bli sjuk, vilket antagligen beror pa de jäkla fläktarna i klassrummet, de är pa hela tiden.. Sa ikväll ska jag inte göra nagot alls, se pa film och sant bara. Lite avis pa melodifestivalen bara, hade velat sitta framför TVn nu med chips.
Läget med er? Fortfarande frysa-tarna-av-sig-kyla?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Svenska kyrkan

  1. DaD;-) skriver:

    Vad heter ”prällarna”? undrar en nyfiken mamma. Puss!

Kommentera

