Imbassai

Imbassai var en annan strand som vi akte till en dag, väldigt annorlunda mot varan. Man akte bat en liten bit pa en flod och sedan kom man fram till stranden som lag mellan floden och havet. Det roliga var att när det är högt vatten i floden sa star alla bord och stolar nästan helt under vatten, utan att det hindrar nagon fran att använda dem.


Utsiktsplats pa vägen dit

Floden och batturen

Stranden och flodens utlopp i havet. (jag vet att jag gör mig väldigt bra i hatt..)

Efter stranden akte vi till nagra vänner till Sandra och Pompeu som bor väldigt.. primitivt.
De har ganska fina hus med material och mörkt trä och sant, men det är nästan helt öppet mot naturen med sovrum utan fönster och inga innertak/väggar som inte gar hela vägen upp till taket.


Längst upp är sovrummet

Och nu kommer det värsta.. När Stella skulle ga pa toa sa började hon skrika. Längst upp pa skynket (”dörren”) satt en stor jäkla spindel som jag inte ens ville titta pa. Som tur var sa hade toaletten ett fönster (ut i vardagsrummet, frgaa mig inte varför..) sa där släpade jag ut Stella!
Sedan sa hon som bor där att hon sag spindeln springa uppför väggen och ut, sa da var det ju ganska lugnt. Sen sa höll jag ju saklart pa att kissa ner mig sa tillslut behövde jag verkligen ga in, och gissa vad? Da sitter den jäkeln mitt pa skynket, med benen utspärrade, och bara väntar pa en chans att döda mig!
Självklart var det ingen som hjälpte mig ut genom fönstret, jag fick klättra själv.. När jag hämtade min kamera för att ta kort sprang den iväg snabbt som attan, sa himla äcklig och snabb..
Har inte varit sa darrig pa länge..

Ungefär sahär stor var den.. KROPPEN da, tänk er ocksa langa feta ben pa det. Var inte lika glad da som pa bilden..

Det här inlägget postades i Bahia. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Imbassai

  1. rebecca skriver:

    azzååååå, har du det linnet varje dag eller…..? 😉 ❤

  2. amanda skriver:

    vad töntig du är johanna,
    en spindel..? seriöst!

  3. Margaretha Wohlin skriver:

    Ååh vilka underbara bilder. Allt detta har du sett och upplevt. Lyckost.
    Jag förstår dig när du skrev att det var paradiset.
    mormor

Kommentera

