Costa Smeralda

Sa hette alltsa omradet vi bodde i (pa portugisiska heter det condominio, pa svenska blir det väl sommarstugeomrade, men da tänker jag bara pa söta sma gula och röda stugor och vägar översvämmade av tallbarr, och det stämde ju inte riktigt..). Det ligger i Guarajuba, som ligger typ en halvtimme fran Salvadors flygplats.


Mitt paradis om man säger sa. Finns tre sovrum och tre badrum, sen kök som är öppet mot vardagsrummet och uteplats.

Kokos- och bananträd, söta va!


Giuliano, min mosters man, gör dessa. Han sitter och knackar hela jäkla dagen, men fina är de ju iallafall!

Mitt och Stellas rum, vardagsrum, kök, uteplats, blek tjej utan hand med tjej-jag-inte-kommer-ihag-namnet-pa och Sandra.

Fina batar och tidvattensklocka. 

Det var det, jättemysigt; Fanns typ en miljon hängmattor med, där trivdes jag!

Det här inlägget postades i Bahia, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Costa Smeralda

  1. DaD;-) skriver:

    Och här sitter en avundsjuk mamma – det där stället skulle jag också gärna besöka…..
    Puss gumman!

Kommentera

