Rävlanda = nya Angered fo sho!

Hej kära vänner!

Akte till skoaffären idag, och detta skulle da alltsa vara ”billigt”. Det var det inte riktigt enligt mig, men ända! Sedan at vi temaki, och efter det akte vi till en shoppingmall för att ga pa bio, men biljetterna var slut.

Det jag dock tänkt mest pa idag är att det tydligen (med väldig fart) har beslutats om en flyktingsförläggning i Rävlanda. Jag sitter och skriver för fulla muggar pa den lilla anti-sidan som skapats pa facebook, fylld med trangsynta människor som inte vill framföra sina asikter om varför detta borde stoppas, eftersom de skulle uppfattas som ”rasistiska” (jag vet inte om människan förstar att det betyder att man är rasist om man har rasistiska asikter).
Jag har lite svart med sadana människor, och tror att det enda som den här sidan kommer astadkomma är att bygga upp en negativ stämning inför inflyttningen (som sker imorgon).
Varför är det sa konstigt att hjälpa människor när man har möjligheten?

Det händer sa mycket när jag är borta, herregud!
Iallafall, inget mer intressant att skriva, är sa upptagen med det just nu. Sugen pa godis. Fina julpyntningar överallt.
Hejda.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

