Club Athletico Paulistano

Hej pa er!

Idag har jag varit med Sylvia, min portugisiskalärare. Först tog vi en promenad i Ibirapuera som lektion och sedan följde jag med till klubben som hon och hennes familj är medlem i, där vi skulle äta lunch och där jag fick träffa hennes mamma och syster. Hennes syster hade dessutom en tva manaders ursöt bebis och en jättecharmig liten kille.
Iaf, jag har ju berättat lite om att det finns klubbar där de har alla sporter, simbassänger osv som verkar jättedyra, men jag var verkligen inte beredd pa att det skulle vara sahär lyxigt!
Det fanns:
– Tva vanliga restauranger, en japansk, en pizzeria + ett ställe där det var buffé pa lördagar.
– Minst fem tennisplaner, en fotbollsplan, en futsalplan, en beachvolleyplan, en badmintonplan och en volleyboll/basketplan inomhus. Och gym saklart.
– Fyra utomhuspooler och en inomhus.
-Lektionssalar för typ alla sprak, pilates, yoga, poweryoga  osv.
– Tva bibliotek, ett var sa fint att bibliotikarien kom fram och sa till oss att jag inte fick vara där inne med shorts.
– Ett rum med minst tio biljardbord.
– Ett rum med datorer, Wii, guitar hero osv.
– Ett rum för shack, backgammon och andra liknande spel.
– Frisör, pedikyr, manikyr, säkert massage, osv.
– Teater och bio.
– Tva klädaffärer och ett fik (minst ett fik iaf)
– Plus omklädesrum för allt det här, sma parker och umgängesställen, lekpark för barnen..

Ni förstar inte hur stort det var, och Sylvia visade mig igenom hela.. Vagar inte ens tänka pa hur mycket det maste kosta att vara medlem, jag tycker ju mitt gym är dyrt liksom. Jag är helt matt!

Bilder fran parken far ni senare, var bara tvungen att berätta allt det här när jag fortfarande kom ihag allt som fanns!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Club Athletico Paulistano

  1. Ali Hussain skriver:

    Bra beskrivning på min källare..

Kommentera

