Ginger bread soft cake (hur ska jag förklara för min lärare?)

Idag vaknade jag upp och bestämde mig för att baka! Eftersom jag var rädd att migränen skulle komma tillbaka sa hade jag ingen portugisiskalektion idag, sa da fick det blir att göra en mjuk pepparkaka. Jag hittade bara massa krangliga recept sa gjorde istället en sockerkakssmet + pepparkakaskryddor (nejlikor, ingefära, apelsinskal och saft, kanel och kardemumma), jättenenkelt!


Vi har ganska litet kök jag jag brer ut mig ganska mycket när jag bakar, gillar att göra det när ingen är hemma.


Mitt i bakandet sa kom en snubbe med posten, och da hade jag fatt paket! (som mamma skickade i oktober, det gar himla snabbt!) 


Varm tröja + poncho, gör inte sa stor nytta just nu men bra att ha sen när vintern kommer igen. Choklad (som inte alls är för gammal, gar ut i mars!), och en artikel om RAIS med Linnea pa bild.


Och kakan? Den blev bra, smakade inte jäättemycket pepparkaka men himla god ända! 

Efter det har jag varit pa gymmet, nu ska jag göra lite portugisiskaläxa samtidigt som jag förhoppningsvis pratar med kusinvitamin!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

