Potpourri

Nu mina vänner ska vi diskutera nagot som jag och Stella har pratat om lite. Det kanske inte blir sa mycket av en diskussion dock. Jag vet inte vad det blir, jag skriver helt enkelt vad vi pratade om!

Alla här tror att alla i Sverige är blonda och blaögda (och här kommer jag och bevisar inte direkt motsatsen). Och de har pa nagot vis rätt. Alltsa, inte alla i Sverige är det, men dom som man kan betrakta som liksom hundra generationers svenskar. Ni fattar! (och ja, de tycker att ganska manga nyanser av brunt är blont, och att alla ljusa ögon är typ blaa).
Det är en sa stor skillnad fran här. Man ser inte sa manga blondiner (äkta), men det beror pa hur starka generna är och sant. För här är de mer blandade än i Sverige.  De flesta jag känner här är typ halvitalienare, eller fran Libanon, Irland, Armenien osv.
Man ser människor fran sa olika ursprung tillsammans här och det är inget konstigt alls.
Visst att det finns folk fran olika urpsrung i Sverige men ärligt, hur vanligt är det att se en mörk tjej med en superblond kille? Eller en indie med en arab? Hur ”blandade” är vi?  Jag säger inte att det inte händer, men ni fattar poängen.
I Sverige har vi missat den där delen av att bara för att folk har olika ursprung sa betyder det inte att det skulle vara konstigt om de skulle gifta sig, eller skaffa barn, eller ja.
Att jag verkligen reagerar pa det ocksa bevisar ju att det faktiskt är annorlunda. Här har de slängt ihop folk fran hela världen och bara mixat runt, och ut kom brasilianarna. Det är ganska trevligt att se.

Synd bara att de blonda och blaögda generna är sa svaga, hade ju varit trevligt att inte vara sa ensam pa den fronten!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

