@ bibblan

Sitter just nu i biblioteket och blir frustrerad. Det var historieprov idag och läraren blev väldigt förvanad när klockan ringde och jag inte astadkommit sa mycket. Utan dator sa tar det ett tag att översätta allt och jag kan ju säga att hälften gar inte ens att första pga meningsbyggnad osv. Men tydligen ska jag kunna göra det här provet tycker han, sa nu sitter jag och översätter/letar fakta/översätter faktan/fattar ingenting.
Jag har ingen aning om all fakta jag missat pa lektionerna pga han inte skrivit ner dom och sant, sa far se hur det gar ^^

Just det, jag hade lovat Alibaba att skriva om brasilianarnas engelska!
Dom gillar att lägga till i pa slutet av ord, sa hot dog blir hottchi doggiketchup blir ketchupi och good blir goodji (dom gillar att säga goodji goodji när jag sagt ngt pa portugisiska). Ska se om jag kan hitta nagon video för de later himla kul ibland.

Jag hade faktiskt inte väntat mig den brytningen de har, jag hade tänkt mer att de skulle lata spanska typ, det här är helt annorlunda.
En annan sak som är rolig är att de just nu pa filosofin pratar ganska mycket om tyska filosofer. Jag kan inte tyska, vilket jag ihärdigt maste papeka för alla här, men har väl iallafall en liten aning om hur det ska lata. Heinrich Rickert blir till exempel inte Hejnhich Hicket.

Det var det, maste ga till nästa lektion snart, fast jag inte kommit nagonvart med provet. Om nagon hittar en sjukt bra sida om ”Belle epoque no Brasil”, säg till.

Sedan ska jag till gymmet, men skriver ikväll, lovar! 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till @ bibblan

  1. Ali Hussain skriver:

    Hahahah tack för upplysningen!

Kommentera

