Next thing you know Ebba got low low low low low low low low

Mandag imorgon, som man har längtat va.

Inga portugisiskalektioner denna vecka heller, läraren är bortrest, lite synd. Men nästa mandag ska jag hem till henne, och vi ska förmodligen baka för att jag ska lära mig läsa recept. Kuul, har bara bakat en gang sen jag kom hit, saknar det.

Helgen har varit bra, ganska sa lugn.
I fredags var jag, Stella och Aline ute, var en helt okej kväll men vi gick hem hyfsat tidigt innan fyra (det är hyfsat tidigt här, lovar).

I lördags var jag uppe med tuppen vid elva, tod det lugnt fram till eftermiddagen da jag begav mig ut pa äventyr! Eller ja, inte riktigt, men tog en promenad som jag tänkte skulle passera lite affärer eftersom vi bor nära en viktig shoppinggata. Som det visade sig att jag hatar.. Far rysningar när det bara finns affärer som är sa estetiskt tilltalande att man nästan far leta efter kläderna som de faktiskt säljer, och där expediterna ser ut som de skulle svimma om du sa bara rörde en sko med dina(mina nu alltsa) fattiga fingrar. Men det var okej, fint väder sa gjorde ingenting att min promenad var förgäves.

Idag har vi varit ute och ätit, jättegott! Lax, saknar att äta lax sa ofta som vi gör hemma! Sen en sväng runt i stan för att hämta vara grejer hos Aline som vi lämnade i fredags, vilket är anledningen till inga bilder eftersom jag glömde kameran i väskan.

Men ni ska fa en bild pa mig iaf, eller mest pa lill-Ali och hans vänner.
Mitt nya block!
Anledningen till att jag köpte det var för att jag inte ville vara annorlunda, de flesta tjejerna i min klass är väldigt tjejiga.. Gullipluttiga grejer och skrik sa fort det är en fluga i klassrummet, that’s how they roll! Men blocket är fint iallfall.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Next thing you know Ebba got low low low low low low low low

  1. Ali Hussain skriver:

    Vad bra att du fixade lite vänner åt lillen, han smsa nämligen för inte så länge sen och sa att det började bli jobbigt att vara ensam på dagarna!

    Iaf, kul att allt rullar på, jag och Ebba har kommit fram till att vi saknar dig och att oavsett om det är sommar i brasseland så bör du komma över under jul.

    För att låtsas bry mig om den brasilianskakulturen så kommer jag med frågan: Har dom husdjur? finns det massa djur ute på gatorna? med djur menar jag allt som väger över 1 kg och har fyra ben typ

    • johannawohlin skriver:

      Eh, han far väl fixa vänner själv om han vill ocksa !
      Men ni är duummaa! Och förrsten far jag inte avbryta mitt ar, da far jag inte aka tillbaka sen ^^
      Jaa dom har husdjur, mest hundar, dom gillar inte riktigt katter här. Eftersom jag bor i en storstad sa ar det inte sa mycket djur ute och ränner, men aker man lite utanför sa ser man hundar och katter pa gatorna.
      PUUUUSS

  2. Ebba skriver:

    Nu blev jag besviken, trodde ju du skulle skriva nått kul med tanke på rubriken haha 😉

Kommentera

