Morsning korsning

Oh nu är det spännande, ikväll kommer Sandras kusin/antagligen min framtida portugisiskalärare förbi sa vi kan prata lite om hur vi ska lägga upp det och sa!

Annars sa har det varit en bra dag, himla kallt bara! Jag har faktiskt rätt att klaga, för det är helt annorlunda här. (Alltsa inte när det är minus 20 + bitande vind kallt hemma, utan när det är typ tolv grader som det var här idag)
Hemma är det;
– vakna upp
– se ut genom fönstet / fraga mamma om det är kallt
– klä pa sig lite hur man vill
– spendera i genomsnitt en kvart pa att ga till bussen/vänta/ga till skolan
– samma sak pa vägen hem
– komma hem till ett varmt hus

Här är det;
– vakna upp och bli kall, ingen värme
-klä pa sig sa gott det gar eftersom jag inte har massa jäkla vinterkläder med mig
– aka varm bil till skolan
–  ga ut ur bilen och spendera resten av dagen iskall eftersom de inte har nagon värme i skolan, det är värre än i klassrummen än utomhus ibland
– aka bil hem till ett ganska varmt hus, ingen värme

Sa det sa!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Morsning korsning

  1. Pappa skriver:

    Hej, trevligt att höra att du tycker att vårt hus är varmt…
    Trodde att ni hade vår i SP o varmt året om… man lär sig.
    Bra att du kan börja med språklektioner… köp o läs serietidningar ex, tror jag kan vara ytterligare ett bra sätt att komma in i språket.
    Headbanga i slowmotion.. kan föreställa mig hur det ser ut..
    Puss & kram
    DaD 😉

Kommentera

