São Bernardo

I lördags var vi alltsa pa bbq, tänkte slänga upp nagra bilder därifran.
I bilen dit lyssnade vi pa Veronica Maggio, och dom tyckte om det! Jag satt ju självklart och sjöng med, sa länge sen jag hörde.


Det var bade trubadur och inhyrda kockar, jättemysigt


Jag tänkte tyvärr inte pa att ta en bild pa maten, det kanske jag skulle ha gjort. Jag är redan van vid den, men kul för er. Det är grymt gott iallafall! 

Det roligaste under den här kvällen var utan tvekan en kille som hade sana problem med att lyssna pa mig. Jag pratade med honom i kanske en halvtimma, och han lyckades inte fatta att Sverige heter Sweden pa engelska. Efter att ha hört Switzerland och Swedentland hela tiden sa var jag tillslut nöjd när jag fick honom att säga Swedent.. Tills han fem minuter senare gick tillbaka till Swedentland. Tror aldrig han sett en karta över europa heller, det enda han visste var att det görs bra öl i Tyskland, för brasilianare gillar öl!

Maste faktiskt säga att han är ett undantag dock, de flesta har riktigt bra koll och det är manga som har varit i Europa och Skandinavien.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

