Casa das Bananadas

I söndags var det Santos, herregud, jag har ju varit överallt nu!
Nej men, där bor mina grandmothers sa när Sandra och Pompeu skulle aka dit sa passade jag pa för att se hur det är. Det regnade men var ganska varmt, sa det var folk pa stranden och pa gatorna i badkläder. Dessutom sa akte vi förbi bade riktiga favelas och lite urskog pa vägen dit, sa det var ju inte fy skam (de favelosarna jag sett i São Paulo är alltsa inte favelos, utan ”bostäder för fattigt folk” som det sa fint heter..) Ska se om jag kan hitta bilder för att visa skillnaden nagon gang.

Iallafall, Santos:



Här köpte vi fika, pa ett ställe som hade funnits där för evigt typ och var experter pa kokossaker!


J
ag och ägarinnan (ignorera rött och runt ansikte)

Och nu de glada nyheterna! Vi ska kanske aka till Manaus! (eftersom det bara är en person som vet varför det här är glada nyheter, mamma, sa ska jag förklara för resten av er ocksa!). Jag hade/ har en bok om en brittisk flicka som flyttar till just Manaus, och jag har läst den boken fler ganger än vad som gar att räkna.. Det verkar inte vara ett särskilt vackert ställe men jag vill ända aka dit, bara för att. Sanda och Pompeu känner nagra som bor där men senaste gangen de akte dit var typ mer än tjugo ar sedan. Dock sa rakade jag nämna att jag vill dit, och nu sa de att om de hittar billiga biljetter sa aker vi! Det är alltsa inte säkert pa nagot sätt, men vad kul det hade varit!

Vet inte hur lang tid det tar innan jag skriver igen, jag och Stella ska ju bort över lovet. Sa i värsta fall blir det början av nästa vecka, men da ska jag ha massa bilder ocksa, lovar!

Boa noite

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Casa das Bananadas

  1. Emma Wohlin skriver:

    Jag vill också hänga med kokostanten!
    Vad är det för bok?

  2. Ali Hussain skriver:

    Ser att gymmet gett resultat (not).
    Ser att du blivit brunare (not).
    Ser att du älskar mig just nu (not).

Kommentera

