BBQ

Nu vill jag inte vara tjatig, men vill ha lite respons.
Till skillnad fran alla storbloggare som bloggar ”för sin egen skull”, sa gör jag det bara för pengarna. Lol, jag gör det för er skull och skulle därför vilja ha lite svar! Själv skriver jag dagbok, sa biten att prata med mig själv har jag redan täckt.

Igar sa gjorde jag inget speciellt, förutom att jag slog pa stort och hade klänning i skolan! Kändes lite konstigt bland alla mysdressar men gjorde mig pa bra humör iallafall. Sedan var det gymmet och pa kvällen kolla TV och bara slappa.

Idag ska vi pa BBQ, en vän till familjen fyllde ar igar sa det blir party pa samma ställe som förra gangen om ni kommer ihag, med det fantastiska uteköket! Älskade det. Just nu är det ganska varmt men molnen kommer sa far se.
Sandra sa att sommartiden börjar snart här,  visste inte ens att de hade det men det var sa jag fattade det iallafall.

Annars sa har jag tagit ännu ett steg i rätt riktigt och öppnat mig lite mer för Sandra. Som vanligt sa var det inte sa mycket ord som kom ut men vi delade ett litet moment. Känns bra, och eftersom hon akte till Frankrike helt ensam när hon var 24 ar sa vet hon hur det kan kännas ibland, samma sak med Stella som hade det ganska daligt i Sverige.

Nästa vecka blir nog jättebra, jag har bara skola i tva dagar och sedan ska jag och Stella till ”the country side”, de kallar landet sa, även om det nog inte är vad jag skulle kalla landet.. Det är iallafall nästan säkert.

Hoppas allt är super hemma, att det inte är för kallt!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till BBQ

  1. KB skriver:

    hmm… jo nu när jag kom hem (halv 2) var det 4 grader ute. Såå, det går neråt, gotta dig ordentligt!
    (skriver en kommentar bara för att du sa åt mig, ) ❤

  2. Ebba skriver:

    Okejokej då har jag 2 frågor, vem är Sandra och har Stella varit i Sverige? :O
    Xoxo confused girl

  3. Magnus Wohlin skriver:

    Hej Johanna,
    tråkigt att du får dålig respons, och jag har ju inte varit bäst själv heller men jag är inne och kollar din sida varannan daag och tycker det är jättekul att läsa om dina upplevelser och hur du känner. Du har säkert det jobbigt emellanåt men verkar ta det bra, starkt jobbat.
    Häftigt med fotbollsmatchen, det är jag rätt avundsjuk på. De har alltid haft sommaruppehåll när jag varit där, så jag har bara sett strandfotboll. Måste ha varit en härlig stämning. Visst är spelet rätt hårt och fult? När jag sett det på TV är det ju inte bara dribblingar å klacksparkar, de plöjer ner varandra rätt rejält med.
    Inatt var första frostnatten, känns ju sådär. Mörkret ligger ju redan tungt, så vintern är på väg. Vad innebär countryside?
    Hoppas du orkar fortsätta att kämpa med språket, det gör nog din tillvaro ännu bätte när det börjar flyta. Kämpa gärna vidare med din sida, den är uppskattad från oss.
    Anna hälsar också.
    Magnus

    • johannawohlin skriver:

      Vad bra att du tycker om det!
      Jaa det var valdigt kul att se fotbollen, och de ar ganska bra att ploja ner varandra ja. Men det ar ocksa snabbare spel an vad man ar van vid. Jag langtar till strandfotbollen haha!
      Jag vet inte riktigt vad countryside innebar, men har en foraning om att det ar lite Hindas-stuk over det.. Sa jag kommer val kanna mig som hemma. Det de har visat pa kartor av vad de kallar countryside verkar iallafall vara inhangade omraden fulla med hus..
      Jag ska kampa pa, vi letar larare for fullt!
      Halsa tillbaka!

  4. DaD;-) skriver:

    Just tillbaka från Frankrike och alperna. Vi vandrade och klättrade i 3 dar. Första dagen var det +25, sista +-0 då det snöade under tiden. Jättebra att du pratat med Sandra och andra om hur du upplever det. Man kan inte utgå från att de förstår om man inte säger något. Hoppas ni hade en trevlig BBQ med massor av gott kött.. Låter skoj men en tripp ut på ”landet” oxå. P & K Pappa

  5. Sara skriver:

    Det är otroligt kul att läsa o se hur du har det under ditt år där borta, älskar att sitta o läsa utbytesbloggar!
    Bara en liten grej. Blogga med fler bilder!!!! Det är mycket roligare att läsa en blogg med bilder än en blogg med jättemycket text. Det blir lätt för mastigt att läsa.
    Så försök lägga in nån bild i varje inlägg iaf 🙂

    Ha det super!
    Kram!

    • johannawohlin skriver:

      Tack sa mycket!
      Jag vet, jag forsoker ta bilder men det blir latt att jag glommer att ta fram kameran, eller att det kanns lite konstigt att springa fram med den overallt. Och mycket av det jag ser ar ocksa fran bilen! Men ska absolut forsoka!
      Kram

  6. Matilda Pettersson skriver:

    HEJ JOHANNA!
    Ville bara säga att jag läser din blogg varje vecka, så nu vet du. 😀
    Jag saknar dig! Det menar jag.Det är roligt att du skriver ska du veta! För det är som sagt jättekul att läsa om vad du gör och allt så nu när vi inte träffas också! 🙂 Hoppas du har det bra och var rädd om dig. Kram och Puss!

    http://rocknrollblaogon.blogg.se/

  7. Sandra Bolmér skriver:

    Hej johanna det är sandra 😀 förlåt jag har ju inte kommenterat en enda gång , dålig jag är… men tycker det är jätteintressant att läsa ska du veta 😀 bra att du skriver dagbok, det blir kul i framtiden. Du skriver att du haft det jobbigt, men du verkar endå ha det kul för det mesta? Jag hoppas det i alla fall!
    Kram på dig, du är en härlig tjej, INTE tråkig eller efterbliven (bara lite efterbliven) ! 😀

    • johannawohlin skriver:

      Jaaa du har allt varit lite dalig!
      Sa bra!
      Hahaha jaa, jag skriver i min kalender och den kommer jag nog behalla livet ut, det ar bade mycket skit och mycket jag lart mig om mig sjalv!
      Jaa jag har det bra, men det har anda varit en dalig period dar jag inte riktigt kunnat uppskatta de bra stunderna. Men det haller pa att vanda!
      Halsa familjen!!
      Puuusss (tack frodo he he he )

  8. AMANDA BAJSKUSIN WOHLIN skriver:

    Hej Johanna 🙂
    jag har köpt iphone osvosvosv.. 🙂

  9. AMANDA BAJSKUSIN WOHLIN skriver:

    hahah jag bara skoja !
    MEN VILL HA 🙂

Kommentera

