No one told me life was gonna be this way

Jag har kommit pa att jag maste verka som världens drygaste ibland ju. Som idag pa gymmet, dom är väldigt trevliga sa det kom fram en som jobbade där och började prata med mig ett tag. Jag fattar ungefär vartannat ord och star bara och ler och nickar och pekar lite tafatt ibland resten av tiden.
Lösningen (Einstein som man är) borde ju vara att faktiskt berätta att jag inte pratar portugisiska, men ni ska veta hur himla snabbt det gar ibland!

Intressant? Hell yeah

Annars da? Inget speciellt här, skolan rullar väl pa även om jag knappast känner mig helt bekväm där än.  Man blir liksom väldigt isolerad, speciellt som alla faktiskt är tonaringar och pratar sa snabbt och högt som bara tonaringar gör. Jag hänger inte riktigt med.
Gymmet rullar pa, vad pa hälsoundersökning igar, gick prima!
Ska pa nagon mer grej imorgon, det ar himlars vad dom tar hand om en!

I helgen ska vi förmodligen till en shopping-mall, jag skäms nästan över att jag inte har köpt nagot sen jag kom hit. Förutom mat da! Och kanske ut och äta, vet inte om vi ska ga ut eller inte.
Pa söndag, da jäklar ska det bli fotboll. Ska bli sa himla roligt, det är ju bara sisadär 60 000 biljetter salda.. Och inte för att skryta, men Ronaldinho ska spela.. Inte för att han är sa cool längre, men halla!
Woop woop!



Tänkte att ni skulle fa tva bilder fran när vi akte till Sao Bernardo, vi aker förbi de inte lika lyxiga omradena ocksa.. Fast fran mini-favelan vi aker förbi har jag ingen bild.

Ps. Har blivit beroende av friends, det gar tva avsnitt perfekt efter gymmet varje dag! Ds

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till No one told me life was gonna be this way

  1. Pappa skriver:

    Skoj, men du får böra prata o säga att du inte förstår så bra…oftast blir de glada om du bara säger ett par ord, ex jag förstår inte så bra… enkelt va!
    Att se Ronaldinho live, är fortfarande fett…
    Puss Pappa

  2. Catarina skriver:

    Hörru, kära dotter, visdomsord från morsan: Ta tag i det där nu! Nästa gång du går till gymmet hälsar du på den som pratade med dig (andra också förstås) och berättar du inte pratar portugisiska men håller på att lära dig. Du måste ju ge dem en chans att upptäcka hur himla trevlig du är!!:). Ha så kul i helgen!!

  3. Catarina skriver:

    Och puss o kram förstås!!

  4. dbmf skriver:

    ibland?

  5. AMANDA BAJSKUSIN WOHLIN skriver:

    Hej Johanna WoHlin 🙂
    vad heter du i andranamn? 🙂
    JAPPYEAH!

Kommentera

