Sexta-feira

Oi lindos!

Kan nästan inte hålla mig for skratt, Vera går runt och sjunger högt i köket, och det är riktiga powerballader! Men det är kul med lite musik!

Allt är bra, det är ganska varmt och värsta högtrycket (vilket för övrigt orsakade en bilolycka med 300 bilar inblandade igår, där ser man vad vädret ställer till med).

Skolan flyter på, men språket kommer langsamt! Har pratat med Alice, den andra svenskan som är här, och hon säger att det går trögt för henne ocksa, det är ett jäkligt svårt språk, men man blir ju lite otålig!
Det som är roligt är att dom fortfarande inte fattat att jag förstår ibland när de pratar, de blir lika förvånade varje gång jag svarar på något de sagt på portugisiska. Eller när jag godmorgon och sånt, de tycker alltid jag är sa duktig. Man säger väl inte nej till en liten egotripp varje morgon, herregud!
Läste en tjej som är i Frankrikes blogg, hon kunde redan lite franska och det gick snabbt att komma in i det, lite avis på det! Om ni vill läsa fler bloggar eller ha mer info finns det på www.utbytesstudent.se .

Har inga direkta planer för idag annat än gymmet, får väl se om det blir att gå hem till någon eller bara kolla på film. Imorgon däremot blir det fest med klassen på något ställe, har inte full koll på vad det innebär men det blir nog super!

Jippie! tänkte ni, hon skriver på en dator vilket betyder att det kommer bilder! Men tji fick ni, varför skulle datorn ha lust att samarbeta med mig just idag liksom?
Ska försöka ladda upp några senare, har lite på stan tagna från bilen..

(Ebba, en kille frågade igår vad svenskar har för syn på Brasilien.. Berättade om dig!) 

Ha en suuperfredag!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sexta-feira

  1. Ebba skriver:

    Haha han blev nog inte så glad när du sa att jag trodde de levde som shipibo indianerna.. eller? Höhö

Kommentera

