Domingo

Söndag och hyfsat bra väder!

Igår firade vi alltså Pompeu med massa mat och släkt. Det var roligt att träffa alla, och det har blivit en liten släktfejd i och med deras kamp att övertyga mig om vilket fotbollslag jag borde heja på. Min hostdad och hostmom hejar på olika och de hotar båda med att slänga ut mig om jag inte väljer rätt, himla lätt det här! Vi ska förhoppningsvis gå och kolla på någon match 🙂

Annars så ar det inte så mycket nytt just nu, kanske ska till en marknad snart, och på bio ikväll om det går någon bra. Man vet aldrig riktigt, allt bestäms typ i sista sekund.

Imorgon börjar mitt nya liv, med språk och mat! Jag har bestämt med klasskompisar att det bara är portugisiska som gäller när jag pratar med dom, och jag ska sluta äta efterrätt på vardagar. Det för att jag fått en oangenamt besök av två delar pa min rygg som jag väljer att kalla love och handles. Har inte riktigt kommit underfund med vad de har för syfte eller hur länge de tänkt stanna, men ska ut på jakt efter träningsskor för att göra det sa tråkigt för dem som möjligt..

Lite bilder från igår;


Maat! Seafood, jag åt musslor..


Pompeu, Stella och jag


Jag med min hostmom och mina nya mostrar


La familia


Folk

Antar att det är kväll hemma, så boa noite. 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Domingo

  1. Ali Hussain skriver:

    Åhå, Jojo håller på att förvandlas till en valross ❤ you go girl, snart är du ikapp

Kommentera

