7 am waking up in the morning…

Sitter vid Stellas dator, hallelujah!
Dock så tänker jag inte ladda över bilder till den för hon har så mycket mappar att jag aldrig skulle hitta dom ändå.. Så det får vänta, ledsen!
Friday friday, vilket betyder att redan vid ett när Sandra hamtar mig och Stella så är det fullt med folk vid lunchställena med öl i handen. Det betyder också att jag är lite gladare än vanligt, även om jag inte har några planer för idag.
Imorgon däremot. Pompeu, min hostdad, fyller år idag, och imorgon blir det födelsedagsfest. Det kommer väl inte vara alltför mycket människor, runt tjugo tror jag, men vi ska vara i lägenheten. Tror det kommer bli kul i alla fall.

Det har varit en bra vecka, hyftsat bra väder och en ledig dag. Onsdag var independence day, sa i tisdags var jag hemma hos en klasskompis och träffade hans vänner. FYI så har jag nu hittat två brasilianare som gillar dubstep! Fast den ena är spansk..

Det mest spännande hittills idag var att jag nyss gick till posten själv. Fleeeera kvarter bort! Det var kul, på riktigt.

Sedan finns det en annan sak som är ganska rolig här.. Svenska killars klädsmak anser ju killar från vissa andra länder vara lite gay, och här är det precis vad den är. Hemma tycker jag det är snyggt, här är det hur roligt som helst. Speciellt som jag bor precis bredvid alla manwhores lilla centrum (helt seriöst, deras place är runt skolan som ligger tio meter från mitt hus). De kläderna de har på sig skulle ingen reagera på hemma, medans här är det precis vad som märker ut vem som är till salu. På natten i alla fall, på dagen är det bara ett tecken på att någon är gay. Ett tydligt tecken. Tänk på det killar.

Hörs

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 7 am waking up in the morning…

  1. Allan skriver:

    Vad är dubstep? Låter gött att du börjar bli lite hemtam i kvarteren…
    Roligt att höra att du frisknat till och börjat vidga dina vyer!
    P&K
    Pappa & Mamma

Kommentera

