Natti

Inte så mycket nytt på sistonde, min dator funkar fortfarande inte så känner inte för att blogga direkt.
Skolan är lite upp och ner, lektionerna ar fortfarande tråkiga, förutom att vi kollat film pa ganska många nu det senaste. Det ar roligt att prata med folk men jag ar såklart fortfarande chanslös nar de sätter i gång och pratar i 170km/h. Dock så börjar jag förstå ganska mycket nar jag läser, det ar lättare.

Det ar väldigt vanligt att folk går omkring vid rödljusen och forsoker sälja blommor, handdukar, vatten, choklad osv, men idag var första gangen jag såg någon i rullstol utnyttja det. Det kändes så rått. Både för att han faktiskt var i så stort behov av pengar att han var beredd att utnyttja det faktum att han föddes med deformerade armar och ben, men också för att folk ar så resistenta. De ar vana helt enkelt.

Ska snart duscha och sedan kolla på en såpopera, vilket ar galet poppis här. Det började en ny igår, och jag har bestämt mig for att följa den bara for att! Acklimatisering på hog nivå!

Boa noite

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Natti

  1. Pappa skriver:

    Hej
    Skönt att höra att du mår bättre så att du är i skolan igen.
    Har hört detta med såpor… så det stämmer alltså.
    Det är genom att prata du lär dig språket, så sen blir nog lektionerna mer intressanta oxå.
    Aom trivs jättebra på METG så här långt.
    Puss & kram Pappa

Kommentera

